まずはマルドゥの魔除け。
Mardu Charm RWB Uncommon
Instant
Choose one —
• Mardu Charm deals 4 damage to target creature.
• Put two 1/1 white Warrior creature tokens onto the battlefield. They gain first strike until end of turn.
• Target opponent reveals his or her hand. You choose a noncreature, nonland card from it. That player discards that card.
illus. Mathias Kollros # 186/269
まあ、どのモードも使い勝手良さそう。インスタントの強迫モードはコントロール相手のターンエンドで使いたい。
Temur Charm RWB Uncommon
Instant
Choose one —
• Target creature you control gets +1/+1 until end of turn. That creature fights target creature you don’t control.
• Counter target spell unless its controller pays 3.
• Creatures with power 3 or less can’t block this turn.
ティムールの魔除けも格闘除去・マナ漏出・限定的ブロック不可。どのモードも中々強い。
頑固な否認は普通なら魔力の乱れより劣る呪文だけど、Pが4の生物さえいれば…。でも、1マナでまともに使えそうなカウンターが出来たことが重要かなと。
Mardu Charm RWB Uncommon
Instant
Choose one —
• Mardu Charm deals 4 damage to target creature.
• Put two 1/1 white Warrior creature tokens onto the battlefield. They gain first strike until end of turn.
• Target opponent reveals his or her hand. You choose a noncreature, nonland card from it. That player discards that card.
illus. Mathias Kollros # 186/269
まあ、どのモードも使い勝手良さそう。インスタントの強迫モードはコントロール相手のターンエンドで使いたい。
Temur Charm RWB Uncommon
Instant
Choose one —
• Target creature you control gets +1/+1 until end of turn. That creature fights target creature you don’t control.
• Counter target spell unless its controller pays 3.
• Creatures with power 3 or less can’t block this turn.
ティムールの魔除けも格闘除去・マナ漏出・限定的ブロック不可。どのモードも中々強い。
頑固な否認は普通なら魔力の乱れより劣る呪文だけど、Pが4の生物さえいれば…。でも、1マナでまともに使えそうなカウンターが出来たことが重要かなと。
コメント